2011年6月11日 星期六

The answer must be in the attempt

必須坦承近來日子糟透了。心情壞到什麽程度呢?也許就像:進戲院看功夫熊貓很努力學功夫但結局他卻被打成一團肉醬、很用心做功課卻還被老師質疑腦袋是不是裝豆花、發現自己心儀已久的女生鼻毛有過長的跡象等或是甚至更糟糕。慶幸的是,還有許多不期而遇的人事物,給了我一些生活的推動力。
蔣勳先生也許說得對,生命是不會有真正的黑暗。就算把所有照明的燈具都関掉甚至最後一根蠟燭都熄滅了,還有宇宙無所不在的光。對於我而言,或許就是某段旋律、某些文字、某個電影畫面或是一些生活瞬間的小感動和小美好。謝謝你們,感恩!

Before sunrise


Celine: I like to feel his eyes on me when I look away.


Celine: I believe if there's any kind of God it wouldn't be in any of us, not you or me but just this little space in between. If there's any kind of magic in this world it must be in the attempt of understanding someone sharing something. I know, it's almost impossible to succeed but who cares really? The answer must be in the attempt.



“Skin to skin” by Standfast


我自尊心很強,得失心也很重,所以我絕不會認輸的。我知道這段時間的低落,只是我的作業還沒寫完而已。

2 則留言:

  1. That is all you are facing. You shall overcome.

    回覆刪除
  2. This is the movie i love the most=)
    Before Sunrise/Before Sunset^^

    回覆刪除